Tweede generatie brengt Marchetta-bedrijven samen onder één dak

35 jaar nadat broers Franco en Emilio de eerste funderingen legden, staat de tweede generatie klaar om het bedrijf de toekomst in te leiden. En dat onder één naam: Marchetta.

Eén grote familie

Marchetta wordt vanaf nu het centrale aanspreekpunt voor geïnteresseerde bouwers en kopers. Voordien bestond de groep uit drie aparte merken: Marchetta Bouwprojecten, Thuis Best Woningbouw en Marchetta Villabouw. Met respectievelijk de nadruk op grotere woonprojecten en appartementen, particuliere woningbouw en exclusievere woningen.

 

Hoge eisen

Zaakvoerder Cerina Marchetta, vorig jaar nog verkozen tot Jonge Vlaamse Aannemer van het Jaar, verduidelijkt: “Wij zijn niet meer hetzelfde bedrijf als in 1985, en ook de markt is helemaal veranderd. Met de tweede generatie die nu aan het roer is, staan we voor best veel uitdagingen.”

“De grenzen tussen woonstijlen vervagen, een hoge energie-efficiëntie is cruciaal. De woningbouw wordt complexer, maar ook de eisen, zowel vanuit de overheid als de klant. Meer dan ooit heeft de bouwer nood aan een nauwe, persoonlijke samenwerking tijdens zijn bouwtraject of bij de aankoop van een instapklare woning. Aan een bouwpartner die luistert naar zijn zorgen en er ook meteen gevolg aan geeft. Daar zetten we vandaag extra sterk op in.”

 

Driedubbel klankbord voor de klant

“Dit vertaalt zich vandaag zeer duidelijk in de samenwerking met de klant”, vult broer Gianni Marchetta, medezaakvoerder en hoofd Uitvoering, aan. “Tijdens het bouwproces heeft de bouwheer een driedubbel klankbord aan zijn zijde. Zowel de bouwadviseur, de klantenbegeleider als de werfleider staan in nauw contact met de bouwheer. Een extra garantie op kwaliteit naast onze bedreven vakmannen op de werf, de inzet van onze medewerkers en onze hoogwaardige, innovatieve materialen en oplossingen.”

“Bovendien kunnen we dankzij onze hernieuwde strategie een breed publiek blijven aanspreken. Wie droomt van een nieuwe woning, kan bij Marchetta voor alles terecht: een huis of appartement, 250 of 1.000 vierkante meter, 220.000 of 550.000 euro, kopen of bouwen… Zelfs een bouwgrond behoort tot de mogelijkheden.”

 

Blijven innoveren

“Om onze boodschap extra kracht bij te zetten, gingen we voor een volledige rebranding”, geeft zus en medezaakvoerder Claudia aan. “Met centraal het aspect familiegeluk. Onze eigen, grote familie die bouwt aan het geluk van vele andere families. In de vorm van unieke kwalitatieve, duurzame woningen waar het dagelijks bruist van het leven en van de gezelligheid.”

“Van onze familiebouwers verwachten we dat ze bij elke unieke klant dezelfde passie aan de dag leggen. Alsof ze een woning voor hun eigen vader en moeder, broer of zus zouden helpen bouwen. Van de start van de samenwerking tot en met de naservice.”

Terwijl de tweede generatie haar eigen accenten legt op de toekomst van het bedrijf, blijft de eerste generatie trouwens volop meedenken. “Beide oprichters Franco en Emilio blijven actief bezig met alles wat met innovatie en industrialisering heeft te maken. Dat implementeren we dan uiteraard weer in onze dagelijkse processen”, besluit Claudia Marchetta.